lørdag den 19. april 2008

Plantebestemmelse





Jeg var ude i biotopen for at grave en kimeplante ud, jeg ville finde ud af, hvad for et træ det kunne blive til. Men er stadigvæk usikker om det er bøg eller rød,-hvidel. Når jeg ser på barken kunne det være begge træer. Bladene er stadig for lille og for højt oppe, så jeg bliver nød til at vente et par uger!
Den anden lille plante skal helt sikket blive til et ahorn og den lille kimeplante med den runde top for oven vil blive til en bregne, men hvad for en kan jeg ikke sige endnu. Jeg fik øje på en rose der vokser i mit biotop på latin hedder den rosa canina, den blomstrer i juni måned, dens frugt hedder hyben og man koger marmelade af dem.

2 kommentarer:

Ida Guldager sagde ...

Hej Anke

Du har godt gang i plantebestemmelsen! Jeg kan også anbefale hybensuppe ;-)
Ida

Anke sagde ...

Hej Ida
Jeg har prøvet at lave hybensuppe i børnehaven, timer...pille kerner ud med børnene!!! Men suppen står ikke på hitlisten nr. 1. Men et spændende projekt!
Anke