torsdag den 24. september 2009

Kop med underkop

Vi arbejder i vores liniefag, VNT værksted natur og teknik, med ler. Hjemme må vi afprøve tre forskellige teknikker, kugleteknik, pladeteknik og rulleteknik. Her resultatet med kugleteknikken.
Her udarbejder jeg en hul form.
Jeg har arbejdet siderne op ad, så det ligner en mh.....???

Nu ligner det lidt mere en kop eller et krus, men for højt endnu, bunden skal af.

Det er ikke nemt at få den lige tyk på alle sider. Det der sidder ved siden af hanken, skal være en bænkebidder. Det vil senere minde mig om liniefaget.
Nu til underkoppen. Igen starter jeg med en kugle.
Tommelfingeren ind i mitten og så udarbejde det lige til alle sider.
Kunne også blive et askebæger :)) men nej, det ville jeg da ikke finde på at lave, Mette :)
Nu passer den i størrelsen til koppen, hullerne har jeg lavet med et sugerør. Begge dele skal tørre i ro og fred under noget plastik, ikke helt tæt! Men hvor længe under plastik, hvornår skal plastik posen af?

2 kommentarer:

Mette Solkær sagde ...

søde Anke, - ved du ikke ku´ drømme om at lave et askebæger ;O)
-ang. plastik så skal du lette på den efter en dags tid og i løbet af et par dage, tage den helt af... selvfølgeligt afhængigt af luftfugtighed og stuetemperatur, men det fornemmer du...

Anke sagde ...

Hej Mette,
tak for svar. Så kan jeg tage plastik af nu.